Visste du

Att William egentligen är en förklädd blå (grå) pitbulltik?

Jag hade inga som helst planer på att köpa en Border Collie, och framför allt inte en hane.
Men otålig som alltid ville jag ha hund omgående, och pitbull gick självklart inte att få tag på.
Någonting som visade sig vara lika svårt var en blå amstaff, eftersom mamma vägrade släppa in en pitbull.

Det blev med facit i hand varken en pitbull, amstaff, tik eller blå hund som visade sig bli min absolut bästa vän!



Utan in svansade William. Jag har tappat räkningen på alla gånger han varit gratis, all huvudvärk han har förorsakat mig. Hur många gånger han gått upp i rök och jag hör honom skälla någon kilometer bort i skogen.
Jag vet inte hur många gånger jag jagat honom, när han i sin tur jagat vildkaniner.
Hur många människor jag velat slå för att dom bara vill hälsa på honom. Inte för att dom inte får utan för att ingen har hyfs nog att fråga om lov innan!


Men med facit i hand, och  tur i oturen. Han är min nummer ETT! Min bästa  vän och den dagen han försvinner kommer det finnas ett hål jag inte vet hur jag ska fylla.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0