Hellekis!

Dagen startade 07.00 med att Freja väcker mig och Will. Yrvädret är snabbt med på noterna jag däremot som inte är helt van att gå upp så tidigt längre råkade somna om och kom inte upp förrens 7.45 igen. Det går ändå helt klart framåt eftersom jag senast i tisdags gick upp 14.30, det i sin tur är inte okey!

 på väg till ridhuset.
Varför kan inte kvinnor skillanden på höger och vänster?

-Jag kan det iallafall både i sömnen och baklänges, även diagonalt!

Lite förvirrad sådär i efterhand när vi väl har ätit frukost, packat ihop sängkläderna och fått på oss kläderna promenerar vi upp till ridhuset och inser att Frejas första lektion precis är färdig! Ouups, jag missade detaljen att 08.00 i stallet = träningsstart!


Jag lyckades ta 2 dåliga bilder med mobilen. Systemkameran hängde över armen så varför jag inte nyttjade den har sin fina förklaring till att vi är så tvärosams att jag vägrar ens försöka använda den!

Det var sedan ett break mellan lektionerna. Innan det återigen var dags för lektion för Freja, denna gång i Akademisk ridkonst!
Det var väldigt givande och motiverande att se på. Ångrar mig att jag inte fullföljde drömmen och bokade plats till mig och Mirr på horse-vision. Nu är det för sent för denna gång.
Sedan var det dags för Hanna och rida utan huvudlag.
Varje gång jag ser detta kryper det i mig! Jag vill så gärna nå dit jag med.


Även här bjuds det på urkassa mobil-bilder.


Därefter packades bilarna släpet krokades på och hästarna lastades för hemfärd!
Hemvägen i sin tur gick långsamt, vi var nere i 60 på vissa platser, när det blåste som värst.
Köerna som bildades drog förbi när det väl blev dubbelfiligt igen.
Anledningen till den långsamma körningen hade med vädret att göra, kastvindar som nog helst hade dragit av hela ekipaget från vägen.

Freja lånade min kamera, vägen framför vårat ekipage!
Freja bakom kameran, i backspegeln.
Freja bakom kameran, sähär såg det ut vid varje dubbelfil. Observera lastbilen.


Åter i stan (utkanten) var klockan bara 20.00 Som planerat!

Jag tog en sväng förbi Maria och åkte sedan själv hem till mig.
Exakt precis då fly-förbannad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0