Nya tag imorgon

Det blev inte riktigt som planerat. Vilket nog delvis beror på helgen som passarade.

Vi har iallafall ett tunt lager snö(frost) ute. Det blir kyligare och kyligare.
Tyvärr så väntas ju nya plusgrader om några dagar igen så lyckan är inte långvarig.


Precis utanför altanen.


Påminner mig själv om hur det var innan mobiltelefonerna kom, citerar min mor "Man kan inte alltid vara anträffbar på mobiltelefonen, man har ett privatliv också där man inte alltid kan nås. Det finsn tusen anledningar till att man inte alltid kan svara!"

Jag ska försöka leva efter det lite oftare. Helst skulle jag ha min egen telefon avstängd minst en dag/vecka. Problemet är just detaljen att man "alltid" är (ska vara) anträffbar.

Jag hade ju faktiskt 1 mobilfritt dygn i september, när jag åkte till Lelle över helgen jag fyllde år. Fyllde på söndagen vilket innebar att telefonen stängdes av på lördagkvällen och startades måndag morgon när hemfärden börjades, helst av allt hade jag aldrig mer startat den. För den dagen utan telefon var den friaste på länge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0