Running

Istället för att lova mig någonting börjar jag året med att försöka ta kål på mig själv, detta innebär att jag helt spontant klädde på mig och hund för att bege oss ut på springtur.
Jag med min astma drar mig för att springa och har alltid ursäkter för att slippa.
Nu ska det bli ändring!
Vi tog våran vanliga promenad-runda som brukar ta drygt en timma, idag tog vi oss runt på 40 minuter, och då var jag självklart tvungen att gå vissa sträckor, bla. började jag med att springa uppför, jag måste ha missat delen när man får lära sig att det är tyngre än rakt fram. Till råga på allt fick jag dessutom håll. Skam den som ger sig, efter att ha hämtat andan sprang vi igen, och spänsten i stegen blir bara bättre.
Jag gillar mina skor! -kärlek till dom!- Problemen kommer när man ska gå en bit för att varva och inser att man trots konstant andning är helt slut.

Mitt mål för Januari, är att kunna springa hela denna tur utan avbrott och med bra andhämtning!
Därefter förlånger vi rundan.

Såhär snygg var jag, noterat det var för varmt!
På mig hade jag, knä-strumpor (varför?!) Byxor till syntes, tunnare vore inte fel! (Dessa är ändå tunna men behöver bättre ventilatin) Underställströja-lång arm, Fleece-jacka, och vindtät regnjacka. Hårband och vantar.
Självklart med musik inpluggat, nytt på fronten är nostalgi, Spice Girls, Five och Backstreet Boys!

 (klickbar)

Som avslut när jag kom hem var jag självklart hungrig och gjorde iordning en enkel smoothie på de fåtal ingredienser vi hade hemma, Proviva-Mango, Yoghurt-Vanilj och 2 bananer. Inge vidare avancerat men fungerar i brist på annat gott.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0