Rensning

Med endast 10 dagar kvar och en natt till avfärd börjar det bli dags att rensa upp alla hästsaker man samlat på sig under 3 år.
Jag har ju varit ganska effektiv under mina år och rensat ut lite allt eftersom, köpt nytt och gjort mig av med någonting annat.
Nu är iallafall allt genomgått, mycket ska säljas tvättas och smörjas upp, en del ska skickas med och vissa saker sparar jag utifall Mirr kommer hem igen.
Det känns både helt overkligt och skönt att faktiskt få en break, 3 år är lång tid. En häst tar extremt mycket tid, det är ett stort ansvar samtidigt som det är en enorm möjlighet.

 Dagens obligatoriska.
Älskar att jag måste hålla i mobilen med båda händerna för att den inte klarar skakningar.


Efter stallet blev det en promenad till Mormor och god middag som alltid.
Vi tittade på halsduken som börjar bli klar, 2 nystan av 3 år stickade. När nu det 3tredje om några dagar är klart får vi se ifall vi kommer behöva ett 4e nystan. Fint blir det iallafall!

Promenaden hem på 3 km tog 30 minuter, jag känner att det blir bättre och bättre i tempo, jag borde springa men gärna inte i vinterjacka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0