Toxic, Hirchenkeller ♥ del 1

Numera Blekholmsterassen.
Alla minnen, alla skratt.

Två ruinerade flickor småspringer från hötorget - klubben. Med 15 minuters marginal innan happyhour tog slut, 5 minuter senare var vi framme.
Vakten kommer fram och frågar hur vi mår.
Jag -Bara bra, själv då? 
I våran värld är det inte speciellt ovanligt att få den frågan, förutom den lilla detaljen att han tydligen inte ville släppa in oss just denna kväll.  
Vakten -Hur mycket har du druckit ikväll? (Frågan riktad till mig)
Jag -Euh, *chockat uttryck* 2 shotts innan vi gick hemifrån.
Vakten -Du är glansig i ögonen. (här hörde jag fel och trodde han sa röd varvid jag vänder mig förvånat till Maria)
Jag till Maria -Är jag?
Maria till Mig -Ja, det är du.
Maria till Vakten -Det är kallt ute, har du missat det, vi har skyndat oss. Man blir tårögd då.

Vi kom in 2 minuter senare, promenaden ner i trappan.
"Fan jag känner mig som 18 igen."

Snabbt in med jackorna i garderoben, fram till Baren beställa cider 19:-/st -Åh vadå gamla goda tiden?
Det fanns bara ett litet problem, tanken var lite tom. Och dom väntade på påfyllning. (5 minuter kvar på happyhour)
Jag -Får vi samma pris ifall vi väntar?
Bartender -Vi får väl se ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0