Älg

Varför går man och lägger sig igen?
Telefonen ringde halv 11, men istället för att gå upp och nyttja dagen hämtade jag bara telefonen placerade den brevid mig och kröp ner i sängen igen! Varför? Hur tänker jag ibland?
Klockan blev närmare halv 1 innan jag tog mig upp igen, då var det dags för frukost och dagens kaffe!
Lärdom, jag måste äta mera hårt bröd! Man glömmer så lätt bort hur gott det faktiskt är.

En helt underbar Lena tog sedan omvägen förbi och hämtade oss innan hästarna.

Vi beslutade oss för en tur i skogen. Varför går det alltid halvdåligt för oss? Ridturen började trevligt vi pratade på som vanligt tills vi kommer fram i kallhygget. Jag har av erfarenhet lärt mig att Mirr går fram nästan över allt bara hon får ta det i egen takt och emellanåt ändra kursen lite om jag skulle valt en dålig väg. Bra intuition har hon! Helt plötsligt är hon dock på väg att vända men samlar sig i sista sekund. Därefter får Lena syn på en älg lite högre upp i skogen, jag undrade just varför Mirr stannade. Det slutade med att vi hoppade av och snabbt tog oss därifrån. Jag har egentligen ingenting emot Älg, Men Mirr råkar vara livrädd för dom! Första gången vi stötte på en drog hon en 90 graders sväng medans jag som inte hann med bara kom till 45 grader innan jag lämnade hästryggen för ett besök i skogsbrynet.
Denna tur slutade iallafall bra. Och det är heller inte första gången jag och Lena möter dessa stora ganska söta djur, men ack så "läskiga".


Vägen bar sedan förbi mormor som stickar min halsduk för fullt, tyvärr hade vi varit för snåla med maskorna så det redan stickade nystanet fick dras upp igen och 52 maskor tilläggas.
Det är ju tur att det är min försenade julklapp annars skulle jag ha väldigt dåligt samvete!
Men nu ska det nog bli bra, eventuellt blir den istället lite för vid men hellre det än för smal.


Därefter promenad hem till mig, 40-50 minuter brukar det ta lite beroende på vilket tempo man kan hålla och vilken väg man tar.
Jag är lite trött på dom vägar vi brukar ta och valde därför en annan, ombyte förnöjer! 
Jag tror dock inte Will hade samma åsikt då han halva promenaden "roade" sig med att kasta sig åt höger och försöka dra över vägen. Varför vet jag inte men han beter sig likadannt när han är rädd. Förstog dock inte vad han skulle varit rädd för!


Dagen i sig var vacker, klar himmel och uppehåll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0