Telefonfritt!

Ni vet att jag alltid säger att jag inte vill ha min telefon. Att jag helst av allt vill ha tillbaka 90-talet när man inte alltid kan bli nådd, har man gått ut så har man.
Bestämmer man en tid håller man den, för man kunde inte ringa och omboka lika enkelt som idag med mobiltelefonerna man alltid är anträffbar på.

Senast jag stängde av min telefon, (förutom för några veckor sedan över en natt) var i september. När jag stängde av telefonen ett helt dygn.
När jag sedan skulle starta den var det emot alla mina principer, jag ville aldrig mer starta telefonen.
Det dygnet var ett av dom friaste jag känt på länge. Då hade jag inget val eftersom jag skulle upp på jobb och chefen skulle ringa.

Jag stängde av telefonen igår igen, och jag vill inte starta den! Jag ville inte ha den, vill inte veta av den.
Det skulle vara en ren befrielse att aldrig mer behöva använda telefonen, köpa en armbandsklocka, och en mp3 spelare.
Tyvärr fungerar det inte så i dagens samhälle, inte i den del jag lever i. Och jag hatar det!

Men just nu, är telefonen avstängd, och kommer fortsätta vara tills jag känner för att starta upp den igen.
(eller det blir imorgon senast eftersom jag måste planera lite saker inför helgen.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0