Facebook eller inte Facebook?

Jag har helt ärligt av olika anledningar dom senaste dagarna övervägt att faktiskt skaffa just Facebook?!

Men med facit i hand tänker jag vänta ett tag till, om jag alls skaffar det. Jag har haft FB en gång i tiden. Men jag raderade mitt konto.
Micha hängde alltid på FB under arbetstid, nyfiken som jag är registrerade jag mig, och "hängde" där ett tag.
För att sedan radera hela mitt konto. Jag personligen fastnade aldrig.

Jag är emot FB av ren protest. Jag har en fullt fungerande telefon. Jag säger inte att jag inte förstår fördelen med FB. Men jag ser nackdelar.

Framför allt accepterar jag att vissa människor försvinner, jag vet att alla inte är där för evigt. Och det är här FB går emot mina principer.
Det skulle vara så enkelt att registrera sig på FB, leta upp alla gamla vänner, ovänner, klasskamrater osv.
Men varför? Till vilken nytta?

Och om jag valde att bara ha dom "närmaste" som vänner skulle jag sluta med max 20 vänner. Då förlorar väl FB sin funktion? Eller? Meningen är väl att hålla kontakten med alla vänner man inte har i telefonboken?
Visa världen vad man gör, och vart man är?
Jag lever efter inställningen att dom som inte finns i reality förlorar betydelse även på FB. Och det är med den åsikten jag vägrar skaffa FB!
Det är för enkelt. Och jag gör som alltid och går emot strömmen.


Jag hade Lunarstorm på den tiden det fanns. Det kan jag sakna. Men jag var också yngre då. Internet var nytt.
Jag lovade Maria att den dagen jag flyttar utomlands skaffar jag FB. Vi får väl se. Mejlen fungerar nämligen lika bra som min telefon.


Varför har du Facebook?



Kommentarer
Pucko

Sa bestämt nej till Fb i början, skulle absolut inte ha det då alla andra hade det. Jag skulle inte dit, men tillslut föll jag och nu är jag fast i Fb. Men det är ju självklart för och nackdelar med att ha Fb... Men har haft mycket nytta att dela bilder med andra, då jag har fotat dem och sedan lägger ut så dem kan ta del av dem genom min sida.

Gör som alla andra, skaffa Fb du med! ;D

2012-02-11 @ 22:19:53
URL: http://livetmedpucko.nu
Anonym

För att jag flyttat mycket, men mest för att ha koll på mina syskon och släkten jag sällan träffar. ;-)

2012-02-11 @ 22:59:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0