När man väl bestämmer sig

Det är ju mer regel än undantag att jag och Maria lyckas prata nästan hela natten, igår var klockan "bara" runt 5.
Klockan 9 började hissrenoveringen och vi vaknade till, jag somnade om utan problem det gjorde inte Maria, vid tio sedan väckte hon mig och första timmen satt jag som vanligt och kisade med en kopp svart kaffe, mjölken var slut.  

Jag har äntligen lyckats få klart mitt CV och även skrivit några korta texter!
Behöver jag säga hur stolt jag är över mig själv nu? Underbart!
Slutsatsen av detta blev även att jag sökte 6 jobb, ett innebär 10 veckor i Barcelona! Vore inte det hur härligt som helst?


Kvällen spemderades på resandes fot. Åkersberga-Miranda-Åkersberga, med Maria och hennes sadel som ska lånas inför måndagens hoppträning.
Red igenom henne i marias sadel lite snabbt innan vi åkte tillbaka och WOW säger jag bara!
Maria är trots allt ganska bra, jag blir aldrig nervös med henne och jag tar åt mig av hennes instruktioner även om dom inte alltid är många slutar det alltid med att jag faktiskt rider när hon är på plats!
Vi försökte ta bilder med det gick rent ut sagt åt fanders! Ljuset från ridbanan och kompaktkameran vi tagit med var riktigt dåliga vänner!
Ridningen var spännande, Miranda sparkade bakut när jag försökte fatta galopp, det var halt och jag gick ut på ängen, även där förvånade hon mig innan vi fick till en för dagen dålig galopp.
Det är dock väldigt underhållande när hon faktiskt hittar på någonting, allt för ofta gör hon bara som jag ber henne om, eventuellt lite snabbare hastighet men sällan lek-uttryck.

  
Det blev bilder på tåget istället, varför är jag inte förvånad över att jag har mobilen i högsta hugg?
Tony passerade min box häromdagen och brast ut i skratt. Varför? Jo jag stog med "nackspärr" och pratade i telefonen, samtidigt som jag mockade. Det är typ, vanligheterna. Jag sitter fast i min telefon, hur jag överlever utan headset fortfarande är ett under, eller snarare jag har vant mig, men det retar mig enormt att mitt bluetooth inte går att koppla till telefonen längre, det gick innan jag råkade "tappa" telefonen i spegeln och skärmen sprack. Efter besöket hos doktorn går det inte. Det fungerar att koppla telefonen till dator och andra enheter med bluetooth, det går även att koppla headsetet till olika enheter och datorn, så någonting däremellan connectar helt enkelt inte längre.
Jag ska köpa en ny telefon någon gång, när jag vet vilken jag vill ha, och när jag har råd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0