Söndag

Var riktigt "tidigt" i stallet idag, så tidigt som 11.40

Stötte ihop med min hovslagare som hejjade, tittade på mig och 2 sekunder senare brister ut med
-Det är någon skillnad på dig. Gick det bra med honom?! *stort flin*
Varav jag svarar - Nej det gick åt helvette.
-Men va? Gjorde du inte som jag sa *ser förtvivlad och förvirrar ut*
-Nej jag vart förbannad och skällde ut honom istället!

Vi bytte några meningar till och slutsatsen av detta blev ju som tidigare skrivits, att jag beslutade mig för att gå vidare!


Anledningen till att det gick som det gjorde är med all säkerhet dålig kommunikation. Och då får det vara så!


Iallafall kom det Halm, och därmed sista gången jag var med på det. Med den obligatoriska fikan därefter = dagens "frukost"!

Jag har ju i några veckor försökt ta mig ut med vagnen och idag var vädret perfekt, underlaget i hagen fungerade, något hårt. Framför allt var jag ute när det var ljust!
Vi hade en supermysig tur, tacka vet jag min overall! Guld värld!


Innan turen. Som vanligt den snyggaste vinkeln,
Det jag dokumenterar på denna bild är att jag sytt både täcke(sytt om ett befintligt) och underlägg(helt från grunden, några småfel på båda men helt klart nöjd!).



På väg hem igen.
Vet ni hur svårt det är att försöka ta en bra bild när marken är fryst och vagnen har urusel stöt-dämpning?




Dagens aggression går till -denna som jag bara kommer på fula ord för- som jämförde mig häst med Älg idag!
Det gör man inte ostraffat! Det är numera väldigt sällan jag blir så rasande som jag faktiskt blev idag.
Kort sagt så har denna tjej betet sig som ett svin sedan hon flyttade in! Och nu är mitt mått faktiskt rågat.
Det har inte kommit en trevlig mening från människan och nu har jag tröttnat! Det är 13 dagar kvar tills jag flyttar och jag skiter rent ut sagt i vad hon tycker om mig. Jag gillar iallafall inte henne, och i denna fråga tänker jag bete mig som yngre än jag är bara för att det är så hon beter sig. Punkt!


Kommentarer
Pucko

Man kan inte ta hur mycket skit som helst... Tillslut så väcker man den björn som sover.

Tycker du gjorde rätt iaf, då jag hade gjort samma sak.

2012-01-16 @ 18:15:49
URL: http://livetmedpucko.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0