Samvete

Dagar som idag hatar jag mitt samvete.
Jag känner mig skyldig och elak.

Och det handlar inte om att vara elak mot någon, det handlar inte om att dom är dåliga. Utan det handlar om vad som är rätt för mig, vad som fungerar för mig.

Jag är inte övertygad om att detta är rätt väg att gå. Men andra alternativ var garanterat fel väg. Hade jag haft mera tid, men jag har inte tid.
Min tid kostar också. Mitt liv. JAG! Jag är viktig för mig.
Och det är min prioritet. Jag har offrat massor för andra, lagt ner all min energi.
Det krävdes bakslag och motgångar för att komma fram till detta. För att framhäva mig själv, för mig själv.

Det handlar inte om att någon är dålig, eller inte duger.
Men jag måste vara självisk då det är mig det handlar om.

Och jag hade ett mål, ett mål som i grunden var helt möjligt.
Nu ligger det bara lite längre fram i tiden...



Kommentarer
Maria

haha :P



nja fick ju inte säga så mycket varje gång jag försökte så började du snacka om något annat :P

och jag lyssnade iaf :P

2012-03-25 @ 19:47:44
URL: http://msn.blogg.se/
Pucko

Sv: Det handlar inte om dig, men mycket som händer runt omkring... Visst jag blev lite besviken när jag fick ditt sms, var alldeles för stressad och tog lite illa upp av ditt sms. Men det är lugnt nu :)

Men det är så mycket mera bakom allting som gör att jag tillslut inte orkar mera... Människor lovar saker, inget händer...

Vet inte hur jag ska förklara!

Och du ska absolut välja det som är bäst för dig, och det känner du bäst själv! :)

2012-03-25 @ 19:51:05
URL: http://livetmedpucko.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0