Skottpengar på vissa hundägare...

Idag var en såndär morgon när jag hade god lust och strypa en viss person i mitt område igen...
Vi har som tidigare nämnt (?) 2 stycken kvinnor som har absolut noll koll på sina respektive hundar. Och sen fanns det även idioten med Eurasiern jag träffade senast.

Idag träffade jag idiot med Vinthundar, dom med kopplena släpandes.
Jag hade precis gått uppför en trappa från vattnet mot bilvägen, och går ut i kurvan som man hamnar i när trappan tar slut, ungefär 4 steg hinner jag ta innan hjärtat flyger en halvmeter, och börjar slå som en tickande bomb.
För ut under krockräcket som finns flyger det en grå vinthund skällandes ungefär 30 centimerer framför William som ser ungefär lika chockerad ut som jag.

Min första spontana tanke var fylld med mycket ilska att det nog var lika tur att jag inte fick tag i hunden, den hade nämligen blivit mos, och jag hade säkert blivit anmäld.
Istället hann jag bara göra ett utfall och ryta i varvid hunden sprang tillbaka med svansen mellan benen.

Det krävdes därefter enorm styrka av mig för att inte vända tillbaka och skälla ut kärringen ifråga då jag faktiskt tröttnat på folk som inte har koll. Speciellt denna kvinna. Jag kan förstå om det händer en gång, eller 2... Men detta är iallafall 3e som jag just nu kan räkna till...


Träffar jag hunden en gång till, sular jag den i marken, tar kopplet går tillbaka och skäller ut kärringjäveln, och berättar att nästa gång jag träffar hennes hund lös, plockar jag in den till polisen och gör en anmälan.
Det finns ju en ganska fin lag som säger att hunden inte får gå lös på allmän plats, under vissa perioder på året, eller om du inte kan kontrollera din hund, hon bryter mot 2 av punkterna.
Dessutom är hunden en fara inte bara för sig själv eftersom den idag rusade ut i gatan, utan min hund kan likagärna bli rädd eller ogilla andra hundar och därför flyga på.




Nu ska jag plugga lite till och sen sticka till utbildningen, jag verkligen hoppas denna dag fortsätter bättre än den började. Förutom att jag skulle behöva sova lite mera.
Varför är jag så duktig på att gå och sova i tid när jag inte jobbar, men när jag jobbar vara vaken till runt 12?
Inge bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0