Jag undrar jag...

...hur jag ska ta mig hem imorgon.

Min hemresa blev just väldigt oplanerad, mitt SL-kort gick ut i torsdags, och istället för att ladda på det direkt, så det börjar gälla söndag(imorgon) igen tänkte jag göra det när jag väl kommer in på centralen. Problemet som framkommer är att jag inte fick min lön som jag trodde igår, = inga pengar på kontot. Nu inser jag dessutom att avgångarna självklart är väldigt glesa just eftersom det är söndag kväll jag ska hem på.

Dessutom betyder det att jag måste åka upptåget till Väsby och därifrån ta sl-pendeln.
Med facit i hand hade det varit så BILLIGT att ladda på kortet när mamma var med på centralen i torsdags och erbjöd sig. VARFÖR gjorde jag inte det?! *Dum dum dum!*
Jag blir lite förvirrad och undrar om man kan åka på sj-biljett uppsala-centralen, det måste man väl kunna eftersom man kan boka den via hemsidan?
Känns bara så snopet och först betala bussen 40:- till Uppsala, sedan biljetten från Uppsala-Stockholm 90:- när jag kunnat köra hela resan på sms-biljetten härifrån och sedan mitt SL kort restrerande väg, som jag brukar göra. Suck!


Aptiten är iallafall bättre, och solen tittar fram i omgångar.

Jag har varit ute med hundarna en timma, att dom sen är mer till besvär att springa med och underlaget är som natt och dag varannan meter är en annan historia.

Eldandet går riktigt rtiktigt bra! Känner mig duktig!

Nu ska jag sätta mig och skriva lite, samt fixa bilderna jag inte hann med igår eftersom jag fastnade i telefon med Maria och pratade massa minnen i över en timma.
Åh vad dessa minnen gör mig lycklig och får mig att växa!
Tack Patrik, hur mycket smärta du än lämnade mig med, gav du mig så otroligt mycket mera!
Det tog bara ett tag att förstå det... 

Old Tweet...
"Nicole G. @Spader3ss 15 Feb 11

En dag ska jag personligen tacka dig.. för utan din insats vore inget av detta möjligt.. "

-Jag har bara inte fått möjlighet till det ännu! För sist jag träffade dig blev jag så paff att jag både höll på att ramla av hästen ( i skritt) och tappade talförmågan?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0