Sammanfattning torsdag 16/2

Självmord på klockan som stod ställd på 06.45 (mins inte när jag senast behövde gå upp så tidigt, eller mjo när jag sov hos maria och skulle på intervju sist)

Kravlade mig upp och klädde på mig sjuttontusen lager kläder, först strumpbyxor, därefter mina obligatoriska knästrumpor! ett par långkalsonger ovanpå det och ullstrumpor. Därefter arbetsbyxor...
Utöver detta blev det en tajt tröja med halvlång arm, och en "t-tröja" ovanpå, fungerar super som värme och isolering men ändå ventliation. Därefter en tunn långarmad tröja och en fleece över det.
Dessutom halsduk, min fluff mössa och vinterjacka. På fötterna valde jag mina stövlar med teddyfoder.
Begriper ni hur varmt detta blev?
Jag behövde ju inte klaga på att jag frös iallafall.

Väl framme på jobbet mötte jag upp mina för dagen helt nya arbetskamrater (hehe jag fick arbetsleda!)
Varav 2 av dessa kommer från mongoliet, dom pratar endast fåtal ord svenska, ingen engelska men en av dom kan ryska, och massa andra språk jag inte har en susning om.
Den tredje var dock deras arbetsledare och pratade således flytande svenska, tur var det!

Vi satte igång och jobbade, härligt att vara tillbaka igen, men satan i gatan vad hala mina skor var, köpte dom i slutet på förra vintern och kände att stabiliteten i år inte var 100% det märks att man inte stått på tak under några veckorn, kände mig faktiskt lite skakis...

När vi sedan bytte så jag fick stå på marken kände jag mig både lat och bekväm.
Haha, man blir ju inte direkt stark av att göra ingenting.


Dagens plus, jag älskar att få leda arbetet! Om jag bara kunde komma över vissa spärrar så skulle jag verkligen satsa på någonting inom "högre höjder"...

Dagens minus, att mina servitris på Adelines inte var på plats? Ny ägare?


Bilder från dagen. Oredigerade.

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0