Analysera

En del stor del av mig är att analysera, känna av. Överblicka. Och testa gränser.

Jag är så otroligt medveten om att jag överanalyserar saker som ligger mig varmt om hjärtat. Allt för att se vart gränserna går, det är pga detta jag allt som oftast får övertaget och slipper i mina ögon göra bort mig.

Jag vill analysera, det ger mig tid att tänka, på gott och ont.

Det ligger så mycket mer bakom mina analyser än bara ett dåligt beteende. Det är ett sätt och överleva, att aktivera min hjärna.


Jag ljuger om jag inte erkänner att mitt överanalyserande kan driva mig till vansinne ibland, men det måste vara så. Jag måste göra såhär! Slutar jag försvinner en del av mig själv.


Det är förmågan att analysera som tagit mig dit jag är idag. Att alltid vända på allting hundratusen gånger, det gör att jag alltid klarar mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Stammis här!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0